Po aféře zůstává ENGE bez místa, formule 1 je daleko

 Praha- Efektní smyky v zapůjčeném voze pro rallye bavil Tomáš Enge diváky nedělního Setkání automobilových mistrů v Sosnové u České Lípy. První Čech, který závodil loni odjel tři závody formule 1. zapomínal při exhibici na tvrdou lealitu.

 Aféra s pozitivním dopongovým testem na marihuanu, po němž přišel o titul šampióna formule 3000, mu zásadně zkomplikovalo život.

 V době, kdy většina špičkových závodníků má jasno o příští sezóně,

Enge ani netuší, co s ním bude.

 "Tomáš si zkazil kariéru," přiznává manažér Antonín Charouz, který do jezdcova vývoje podle slov investoval asi tři sta milolionů sponzorských korun. S vidinou, že se etabluje ve formuli 1,"vrcholu automobilového sportu.

 Ten je však nyní daleko. Spojení s marihuanou- byť Enge mezi čtyřma očima Charouzovi přísahal, že drogu nekouřil--si týmy formule 1 nemohou dovolit.

 "Nemyxslím si, že Tomáš Enge pojede formoli 1," říká Engeho manažer a slova ještě vygraduje:"Může se také stát, že nepojede vůbec nic."

 Čekalo se, že Enge vyhraje formuli 3000, a tím si otevře dveře do formule 1. Po aféře však nabídky nepřišly. "Největším problémem je, že Tomáš má dvanáctiměsíční podmíněný trest zákazů startů. Závodní tým proto raději sáhne po někom, kdo je bez téhle zátěže," dodává Antonín Charouz.

 Manažer mezitím sleduje, jak šestadvacetiletého Engeho kariéra přeskakuje mladší konkurence. Například tým Williams dává nyní příležitost testovat několika talentům včetně Nika Rosber, syna finského exmistra světa formule 1.

 "Tomáš je stejně dobrý jako jako Australan Webber nebo přinejmenším stejně dobrý jako Brazilec Pizzonia. Oba ve formuli 3000 porážel," konstatuje Charouz.

 Současně manažer tvrdí, že kdyby chtěl za Engeho zaplatit další sponzorské peníze, tak by se nějaké místo ve formuli 1. našlo.

 "Volno má tým Minardi, tam je to jenom o penězích. Jenže my peníze za Tomáše platit nechceme," říká Charouz a popírá, že by finance neměl a dělal si jen alibi.

 Jaké možnosti Engemu zůstávají? Podle manažera americké formule CART, kde prý dobří jezdci nemusí platit, nebo sportovní či cestovní vozy. Tento týden testujeme vůz ve Španělsku vůz Ferrari pro závod 24 hodin LeMans.

 Charouz vyloučil, návrat do formule 3000-- nechce to ani Enge- variantu německého mistrovství cestovních vozů DTM. "Tam není odpovídající místo," dodal."

 Na otázku, kdyby chtěl mít Engeho osud vyřešen, manažer říká: "Už jsem ho chtěl mít vyřešen dávno."

 Engemu nezbývá jen čekat a jezdit exhibice-jako tu nedělní se Škodou Octavií WCR. Nebo že by našel šanci tady , když v Sosnové ukázal, že to s autem na rallye decela umí?

 

 

ČENĚK LORENC

 

MLADÁ FRONTA DNES

Sport

středa, 27. listopadu 2002


Zpět na problematiku